یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل شرکت مخابرات ايران:

80 درصد شهرک هاي صنعتي شبکه فيبرنوري دارند

فيضي

شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۳:۰۰


مديرعامل شرکت مخابران ايران در مورد اجراي شبکه مخابراتي در شهرک ها و نواحي صنعتي به عنوان يکي از مواد قانون برنامه چهارم توسعه گفت: هم اکنون ورودي 80 درصد شهرک ها و نواحي صنعتي کشور تحت پوشش فيبرنوري قرار دارد.

وايمکس نيوز - ماده 52 قانون برنامه سوم و ماده 26 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي کشور وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را ملزم به اجراي شبکه مخابرات تا ورودي شهرک ها و نواحي صنعتي کرده است که گفته مي شود به دليل خصوصي شدن شرکت مخابرات ايران اجراي اين پروژه با تاخير روبرو است.

اما صابر فيضي، مديرعامل شرکت مخابرات ايران در گفت و گو با خبرنگار وايمکس نيوز در اين باره گفت: شرکت مخابرات ايران طبق اصولي که از گذشته برايش تعريف شده نسبت به ارتباط رساني براي شهرک ها و نواحي صنعتي اقدام مي کند و تمامي درخواست هاي موجود را رسيدگي کرده و انجام مي دهد. به همين دليل خصوصي سازي مخابرات هيچ خللي در روند اجراي اين تکليف ايجاد نکرده و نخواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه تمامي درخواست ها براي دريافت امکانات مخابراتي شهرک هاي صنعتي پاسخ داده شده است، گفت: اگر شهرک صنعتي فعالي وجود دارد که ارتباط مخابراتي تا وروديش نرفته است آن را به ما اعلام کنيد.

فيضي بيان کرد: مخابرات در هر نقطه اي از کشور که شهرک صنعتي فعال بوده و يا در حال فعال شدن است و امکانات مخابراتي خواسته شده باشد امکانات را اختصاص داده است. براي اين امر مسوولي در وزارت صنايع وجود دارد که طبق درخواست استانداري ها به ما اعلام مي کند چه شهرک هايي نياز به امکانات مخابراتي دارند. براين اساس شرکت هاي مخابرات استاني موظفند در اسرع وقت نسبت به درخواست رسيده پاسخ دهند.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران افزود: اين امکانات تا ورودي شهرک ها برده مي شود و مابقي آن بايد توسط مديريت شهرک انجام شود. چون مالکيت شهرک هاي صنعتي مالکيت خاصي است که بايد براي بردن امکانات مخابراتي به داخل، از سوي مديريت شهرک اقدامات موردنظر انجام شود.

وي با تاکيد بر اينکه اين امکانات با توجه به نياز اعلام شده شهرک ها برآورده مي شود، گفت: هم اکنون ورودي 80 درصد شهرک ها و نواحي صنعتي کشور تحت پوشش فيبرنوري قرار دارد. البته به دليل اينکه شهرک هاي صنعتي حکم خانه را داشته و داراي مالک است هرگونه امکاناتي تا ورودي شهرک ها برده مي شود.

فيضي با اشاره به پوشش موبايل در اين شهرک ها نيز گفت: در حال حاضر جايي نيست که پوشش موبايل نداشته باشد. هم اکنون 80 درصد روستاهاي کشور از طريق سيستم WLL و رومينگ به شبکه موبايل اتصال دارند به همين دليل شهرک هاي صنعتي که دورتر از روستاها نيستند هم داراي ارتباط موبايل هستند.

به گفته وي هيچ هزينه اي براي ارايه امکانات مخابراتي از شهرک ها و نواحي صنعتي دريافت نمي شود و مخابرات تمامي اين امکانات را به صورت رايگان ارايه مي کند، مگر اينکه شهرک ها تلفن بخواهند که هزينه خط تلفن را به نرخ روز بايد به مخابرات پرداخت کنند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو